Dag 4 Page - Bryce Canyon NP - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu Dag 4 Page - Bryce Canyon NP - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu

Dag 4 Page - Bryce Canyon NP

Door: Jos Hebels

Blijf op de hoogte en volg Jos

09 Juni 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Zoals gisteren verteld zijn we de dag begonnen met een wandeling door de upper antilope canyon. Hiervoor moesten we weer vroeg uit de veren (6uur, maar we waren al om 5:30 wakker, zelfs Karin;). We zitten een beetje in het ritme van vroeg slapen en vroeg opstaan. We gaan de upper antilope canyon in met de Navajo tour (afstammelingen van de indianen). Zij beheren deze canyons. We gaan met de jeep door een zandachtig gebied en genieten van het briesje. De upper canyon is prachtig en levert hele mooie foto's op. Onze gids is professioneel fotograaf en zet onze instellingen goed zodat we mooie foto's kunnen maken. Na deze belevenis vervolgen we onze reis naar de tweede national park, namelijk Bryce Canyon. Deze staat bekend om zijn bijzondere rotsformaties. Via typisch Amerikaanse dorpjes (erg leuk om te zien en overal is de Amerikaans vlag te zien) komen we aan bij Bryce Canyon. We hebben enkele viewpoints bezocht en doen een trail, de navajo loop trail. Helemaal naar beneden tussen de rotsformaties (hoodoos) door. Om hier te komen moeten we eerst behoorlijk stijl naar beneden en al snel kwamen we tot de conclusie dat de tocht naar boven best zwaar zou gaan worden. Dit was ook het geval maar het was het absoluut waard. Na deze tocht zijn we naar Tropic gereden (plaatsje naast Bryce Canyon NP) en hebben we ons gemeld bij de receptie van het hotel (Bryce Pioneer Village). Een verblijfplaats met meerdere losse huisjes. Erg leuk.

De klok gaat hier een uur vooruit omdat we de staat Arizona hebben verlaten voor Utah. We hebben beide wat spierpijn in de kuiten en naar alle waarschijnlijkheid liggen we weer vroeg te slapen. Eerst een borrel en morgenvroeg beginnen we met een korte wandeling in Bryce Canyon. Daarna gaan we in alle rust naar Zion National Park waar we twee dagen verblijven.

• 09 Juni 2016 - 12:24

Marga :

Weer vele mooie uitzichten dus. Wel lekker denk ik dat jullie nu even 2 dagen in hetzelfde hotel zitten.

• 09 Juni 2016 - 17:13

Saskia:

Super wat gaaf! Karin die optijd wakker is, heel goed Karin!!! Trots!

• 10 Juni 2016 - 10:49

Pa Possel:

Tjonge wat een actieve vakantie. Gewoon keihard werken haha. Prachtige reisverslag. have fun :-) !!