Dag 18 Monterey - Carpinteria - (dag 19) LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu Dag 18 Monterey - Carpinteria - (dag 19) LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu

Dag 18 Monterey - Carpinteria - (dag 19) LA

Door: Jos Hebels

Blijf op de hoogte en volg Jos

24 Juni 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Gisteren kwamen we na een vrij lange reisdag aan in Carpinteria. Een klein plaatsje aan de kust vlak na Santa Barbara. Oorspronkelijk hadden we San Simeon gepland maar dit was wel erg dichtbij en dus zijn zijn we flink verder gegaan. We beginnen de dag met de speurtocht naar walvissen. Met een flinke boot (en vele andere mensen) gaan we op zoek naar een groep walvissen. Al snel hebben we beet. Een enorme blauwe walvis maakt een prachtige spronk uit het water. Wauw. Het gebeurde vlakbij maar de camera was nog niet gereed. Hierna hebben we niet meer zulke prachtige sprongen gezien maar nog wel een aantal keren een staart, rug of vin. Machtige beesten om te zien, zo groot, zo gigantisch, een erg leuke ervaring. Als we terug komen zoeken we iets op om te ontbijten (dit moet even snel omdat we een lange reis voor de boeg hebben, we willen veel reizen zodat de afstand naar LA kleiner is). Het wordt wederom Denny's. Triple bacon sampler. Drie verschillende soorten bacon. We gaan verder via de beroemde Highway 1 langs de kust. We komen vele mooie plaatsen tegen en viewpoints waar je 'U' tegen zegt. Zoiets hebben we alleen van plaatjes gezien. We stoppen even na Santa Barbara (rond 20:30 in Carpinteria) en reizen de volgende dag grotendeels verder via Highway 1. We komen het plaatsje Malibu onderwg tegen waar je allemaal surfdudes ziet en giganische golven. Na Malibu komen we al snel in LA. De TomTom staat ingesteld op Hollywood Boulevard. Hier willen we de walk of fame zien (sterren van internationale beroemdheden in de vloer) en de Hollywood letters op de berg (zoals je deze kent van TV). Beide is gelukt:) Het volgende punt is Rodeo drive. Hier zitten alle grote merkwinkels en zie je enorm dure auto's staan. Winkelen voor beroemdheden? Wij rijden er maar 'gewoon' even door. We toetsen op de TomTom in: Beverly Hills 90210. We rijden door Beverly Hills en zien prachtige huizen. We zien ook huizen welke volledig zijn afgesloten van de buitenwereld (welke beroemdheid zal er wonen vragen we ons af). Het is inmiddels bijna 17:00uur en het is tijd om maar eens naar onze verblijfplaats te gaan. Dit is 15 minuten rijden maar we doen er een uur over. Een gigantische drukte in LA. We verblijven bij iemand thuis via Airbnb. We hadden geen zin in om 250 dollar per nacht te betalen en dus hebben we iets geboekt via airbnb. Spannend. We komen aan in een nette Amerikaanse woonwijk in een erg mooi huis. Er woont een dame met haar huisgenoot. We worden spontaan ontvangen en het lijkt wel goed te zitten. Een mooie bijkomstigheid is dat er een zwembad is. Lekkerrrrr. Morgen gaan we relaxen bij Venice Beach. Lekker nog even ontspannen richting het einde.

• 24 Juni 2016 - 14:44

Marchiena En Lennart:

Geniet er nog maar flink van!!