Dag 16 San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu Dag 16 San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu

Dag 16 San Fransisco

Door: Jos Hebels

Blijf op de hoogte en volg Jos

21 Juni 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Gisteren hadden we afgesproken om eens lekker te gaan uitslapen. Geen kans daartoe want er wordt naast ons gebouwd en het lawaai houdt ons uit onze slaap. 08:30 waren we weer wakker. Vandaag hebben we niets op de planning staan. We gaan naar pier 39 (zeeleeuwen, winkeltjes en gezelligheid). Om hier te komen pakken we de cable car. Prima vervoersmiddel. Behalve lopen, eten, drinken en mensen kijken doen we niets. Ook lekker! Voor dat we gaan eten gaan we nog even aan het strand liggen met uitzicht op de Golden Gate. We bedenken dat het einde in zicht is en bespreken wat we allemaal al hebben gedaan en gezien. Er worden heel wat hoogtepunten genoemd. Tegen een uur of 18:00uur lopen we naar een seafood restaurant. Ik wil graag lobster (kreeft) eten en een soup bowl (gigantische brood gevuld met vissoep waar ik iedereen mee zie lopen). De kreeft is heerlijk. Karin heeft een zalm met teriyaki en ook deze is verrukkelijk. Dat kunnen we ook weer afstrepen! We gaan op tijd teug en relaxen wat op de kamer en bespreken de dag van morgen en de daarop volgende dagen. We zullen San Fransisco verlaten. Een mooie en gezellige stad (Golden Gate, Alcatraz, Fishermans Warf etc.) maar ook een stad met veel minder mooie kanten (veel zwervers welke er soms gevaarlijk uitzien en veel slechte wijken). Morgen rijden we naar Monterey via Highway 1 langs de kust. Volgens velen een prachtige route. In Monterey wil ik graag walvissen spotten (de kans hierop is 95%). Onderweg komen we langs Santa Cruz en zullen ook hier stoppen.

• 21 Juni 2016 - 12:28

Marga:

En alweer een fantastische dag. Door de mooie omschrijving leven we helemaal. Straks weer naar huis maar erest nog een paar mooie dagen. Veel plezier onderweg naar de nieuwe bestemming.

• 21 Juni 2016 - 20:33

Pa Possel:

wat gaat de tijd dan snel he. even rusten lekker rustig aan doen. Is vast best even lekker.