Dag 15 San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu Dag 15 San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu

Dag 15 San Fransisco

Door: Jos Hebels

Blijf op de hoogte en volg Jos

20 Juni 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Zoals gisteren aangegeven beginnen we de dag met een city tour. Deze had Karin al vanuit Nederland geregeld en was een verrassing voor mij. Vrijdag had ze verteld dat we een city tour gingen doen. Aangekomen bij het startpunt zien we de tourcompany staan (segway tours). Er gaat nog geen lampje branden. Zie je nu wat we gaan doen? Vraagt Karin. Een Segway is een tweewieler welke je kunt besturen door voor- en achterover te leunen. We vonden het geweldig. Een erg leuke manier om de stad te verkennen. Top idee! Het duurt drie uur en na de tour hebben we trek. We lunchen wat en gaan langzaam terug naar het hotel om de tickets voor de Alcatraz tour te halen en om ons op te frissen. We gaan naar Fishermans Warf voor de tour naar Alcatraz (gevangenis welke in 1962 is gesloten en o.a. Al Capone als gevangene had). Met de ferry gaan we naar het eiland waar Alcatraz zit. Als we aankomen krijgen we van een parkranger info m.b.t. de geschiedenis van Alcatraz. Erg leuk. Daarna krijgen we een audiotour (Nederlands gesproken) waarin we eigenlijk worden mee-gezogen in het leven op Alcatraz. We vinden dit ongelofelijk goed gedaan en hebben het gevoel alsof we de geschiedenis van Alcatraz hebben her-beleefd. Een enorme aanrader. Morgen nog lekker een dagje relaxen in SF. Er zijn hier overigens erg veel zwervers en bijzonder vreemde mensen. Veel zouden er bij 'ons' in een psychiatrische inrichting zitten.

• 20 Juni 2016 - 21:18

Hennie Hebels:

Wat mooie foto's jullie genieten wel zo te zien op de segway, s

• 20 Juni 2016 - 22:43

Marga:

Surprise surprise by Karin. Dat heb je lang geheim kunnen houden! Was weer een geslaagde dag dus, mede dankzij goede voorbereiding.