Dag 3 Grand Canyon - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu Dag 3 Grand Canyon - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu

Dag 3 Grand Canyon - Page

Door: Jos Hebels

Blijf op de hoogte en volg Jos

07 Juni 2016 | Verenigde Staten, Page

We worden wederom vroeg wakker maar dat komt goed uit i.v.m. met de vroege programmering van onze helikoptervlucht over de Grand Canyon. We rijden richting het vliegveld van de Grand Canyon. We krijgen eerst een veiligheidsinstructie alvorens we samen met nog 4 Nederlanders een helikopter mogen instappen. Karin en ik hebben de twee mooiste plekken naast de piloot. We stijgen op van het platform en ik pak me even vast aan de stoel; een vreemd gevoel in zo'n helikopter. We vliegen richting de Grand Canyon en als we de rand van de canyon over vliegen houden we onze adem even in en dan komt ie....wauwwwww. Prachtig, fantastisch, ongelofeloos. Met geen woorden te beschrijven zo mooi. We hadden beide een kippenvelmoment. We kunnen ons niet voorstellen dat er nog iets komt wat dit gaat overtreffen. Nadat we geland zijn stappen we weer in onze auto om de reis te vervolgens naar Page (via Horseshoe bend=gebergte in de vorm van een hoefijzer met de colorado river er om heen). We stoppen even bij een bezinepomp om een van onze banden wat op te pompen. We kregen een waarschuwingssignaal voor een te lage luchtdruk bij de rechterachterband. Als dat maar geen problemen gaat opleveren:) We gaan verder richting Page via de desert view drive van de grand Canyon. We stoppen onderweg nog bij wat viewpoints en rijden dan het park uit. Onderweg naar Page zien we prachtige landschappen en enorme bergen in verschillende kleuren. Een ervaring op zich. Net voor Page stoppen we bij de Horseshoe bend Trial. Het is bijzonder warm en de zon brand dan ook goed.We smeren ons goed in en ondernemen dan de wandeltocht naar de Horseshoe bend. Wederom een prachtig natuurverschijnsel. Ongelofelijk mooi. De terugweg was pittig i.v.m. de hitte maar het as het waard. We hebben vandaag nog wat geluierd in het motel (even bijkomen), wat gezwommen en wat gegeten en vervolgens lekker op tijd slapen. Morgen gaan we naar Bryce Canyon maar we beginnen de dag met een wandeltocht door de Upper Antylope Canyon. Dit schijnt prachtige foto's op te leveren.

• 08 Juni 2016 - 08:36

Hennie Hebels :

Je wat mooie foto, s
    dat is nog eens belevenis

• 08 Juni 2016 - 08:46

Pa Possel:

Wat vertellen jullie dit mooi en uitvoerig. Ik leef helemaal mee.

• 08 Juni 2016 - 12:51

Marga:

Wel genoeg drinken hoor en blijven smeren natuurlijk!!!
    Mooi verteld Jos, we leven helemaal mee.

• 08 Juni 2016 - 14:20

André:

Wauw! Te gek allemaal, mooi dat jullie voorin de helikopter zaten, beleef je het helemaal perfect.

• 08 Juni 2016 - 19:05

Marchiena En Lennart:

Super om jullie avonturen te lezen en vanzelfsprekend waarschijnlijk nog mooier om mee te maken!!
    Geniet ervan en we kijken uit naar een volgend bericht:)