Dag 17 San Fransisco - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu Dag 17 San Fransisco - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu

Dag 17 San Fransisco - Monterey

Door: Jos Hebels

Blijf op de hoogte en volg Jos

22 Juni 2016 | Verenigde Staten, Monterey

Vandaag vertrekken we uit San Fransisco en gaan de reis voortzetten naar Monterey. We vertrekken rond een uur of 10:00uur. We pakken alles weer in en gooien alles weer in de auto. Onderweg stoppen we in Santa Cruz voor de Santa Cruz beach board walk. Een plaats aan zee met een soort van pretpark/grote kermis aan zee op de boulevard. Erg leuk om even doorheen te lopen. We gaan terug met de kabelbaan over de kermis heen. Het kan niet gek genoeg in Amerika. In Amerika is vrijwel alles groter, gekker, en vetter (eten). We vervolgen de reis naar Monterey. We checken in bij Super 8 (prima hotelketen) en gaan naar Fishermans Warf. Een pier met allerlei winkeltjes en restaurantjes met uitzicht op zee. Hier boeken we ook meteen een whale-tour voor morgenvroeg. Monterey is een erg leuk en rustige plaats. Even niet de drukte van San Fransisco en gewoon even relaxen. Heerlijk! Even wat feitjes en dingen die ons tot op heden gedurende de Amerika-reis zijn opgevallen: 1) alles is groot (drinken small is gigantisch, broodjes worden belegd met 2 cm ham, eten is super vet), 2) iedere Amerikaan spreekt je aan met how u'r doing? (in het begin dachten we goh wat vriendelijk, nu denken we, jaja dat wil je helemaal niet weten), 3) tot op heden hebben we nog geen druppel regen gehad (wat een geluk), 4) werkelijk overal waar we komen zijn ook chinezen (giganttisch veel chinezen) 5) Amerika heeft ongelofelijke mooie plekjes en is zeer divers qua landschap (in Nederland is het wat dat betreft toch echt minder) en 6) daarnaast hebben we inmiddels al 1200 foto's op de camera staan (telefoons niet meegerekend).

• 22 Juni 2016 - 09:12

Pa Possel:

Mooi is dat zoveel foto's. Kun je later rustig nog eens nagenieten, maar zo ver is het nog niet. Het is nog geen verleden tijd, dus nog volop gaan genieten. En de reisverslagen zijn ook zeer mooi en de moeite waard om het te bundelen. Veel plezier nog.

• 22 Juni 2016 - 12:34

Marga:

Hey Jos, ik hoop voor je dat je een paar walvissen spot. We mogen thuis wel een week uittrekken voor de foto's, ik verheug me er nu al op!

• 22 Juni 2016 - 17:31

André:

Elke dag is weer een belevenis als we het zo zien en lezen, deze reis vergeet je nooit weer! Geniet nog van de komende dagen! See ya