Dag 11 Mammoth Lakes - Yosemite (+dag 12) - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu Dag 11 Mammoth Lakes - Yosemite (+dag 12) - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu

Dag 11 Mammoth Lakes - Yosemite (+dag 12)

Door: Jos Hebels

Blijf op de hoogte en volg Jos

17 Juni 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Gisteren heb even een break genomen voor wat betreft het schrijven van een verslag. Gisteren zijn we vertrokken uit het mooie Mammoth Lakes om een stop te maken in Bodie (Ghost Town=oude mijnwerkers stad welke nog oorspronkelijk staat is gelaten) en door te rijden via de Tioga Pass naar Yosemite National Park. De eerste stop Bodie: om hier te geraken moeten we eerst 15 km off-road over een zeer hobbelige weg rijden. Uiteindelijk zien we het oude mijnwerkersstadje Bodie. Het lijkt alsof de mensen er spontaan zijn vertrokken en er vervolgens niets is aangeraakt (zie foto's voor een indruk). We gaan na Bodie via de Tioga Pass naar Yosemite (een van de mooiste wegen ter wereld wordt gezegd, we gaan het beleven!). In Nederland had ik al alle mooie stopplekken/views genoteerd. We stoppen echter bij nog veel meer plekken want het is werkelijk waar prachtig allemaal. Wat kan de natuur toch mooi zijn. De eerste stop is bij Soda Springs. We doen hier een kleine trail die eindigt bij kleine plasjes waar bubbeltjes omhoog komen (het is raadsel hoe, zelfs voor wetenschappers). De trail stelt qua moeilijkheid weinig voor (of zijn we inmiddels al meer dan beginners?;) haha). We rijden verder en stoppen bij Tenaya Lake. Wederom erg mooi maar de Horse Shoe lake in Mammoth Lakes was mooier. We stoppen verder nog bij een viewpoint over Half Dome. Een prachtige rots dichtbij Yosemite Valley. Ongelofelijk mooi. Daarna stoppen we nog een aantal keer omdat het kan:). We gaan via de Wawona Road naar ons hotel. We worden van deze weg bijna duizelig omdat er geen recht stuk aan te pas komt. Op en neer en van links naar rechts. Plots zien we een auto aan de kan staan waar 2 mensen staan en die naar beneden kijken. Karin kijkt ook (ik rij) en ziet een beer. We kunnen helaas niet stoppen i.v.m. het verkeer achter ons maar Karin heeft 'em gezien. We vervolgen de weg naar het hotel, the Big Tree Lodge. Het is alsof de tijd heeft stil gestaan hier. Echt oud Engels/Amerikaans met bij de lobby een oudere man op een piano. Ook dit heeft wel z'n charme. De kamer is ook erg ouderwets en gigantisch gehorig. We hebben twee chinezen naast ons als de chinees z'n ding doet op de wc kunnen wij mee 'genieten'. We begrijpen nu waar het scheldwoord 'poepchinees' vandaan komt. We worden vroeg wakker en genieten van ons ontbijt. Daarna gaan we naar visitor center om een trail uit te zoeken. We nemen de Vernal Fall trail. Een tocht naar een tweetal watervallen. We zien tijdens deze trail ongelofelijk mooie natuurverschijnselen (zie foto's). Uiteindelijk hebben we zo'n 4,5 uur gelopen en 9 km afgelegd (waarvan 4 km flink klimmen) en onderweg worden we behoorlijk nat van de waterval. Nu zijn we redelijk kapot en relaxen nog wat bij de man op z'n piano.

• 17 Juni 2016 - 08:48

Saskia:

Goeiemorgen lieve schatten

Joehoe weer een verslagje op de vroege morgen! Kijk er telkens naar uit om jullie bevindingen te lezen!!!

Ik zeg vooral doorgaan met genieten

• 17 Juni 2016 - 10:37

Pa Possel:

Het lijkt wel het wilde westen. net een western movie. Het is al structuur geworden jullie verslag te lezen en de foto's te bekijken. Prachtig

• 17 Juni 2016 - 18:41

André:

Prachtig! Wat zien jullie veel geweldige dingen, mooie foto's ook. Het is inderdaad al gewoon geworden; thuiskomen, tablet pakken en lezen wat jullie weer hebben beleefd, we gaan het nog missen als jullie weer thuis zijn.

• 17 Juni 2016 - 20:30

Marga:

Wat weer mooi omschreven Jos. Fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt. De foto's van de natuur (en van jullie) zijn ook weer prachtig.

• 17 Juni 2016 - 22:42

Marchiena En Lennart:

Super weer om te lezen!! Wat een fantastische reis