Dag 10 Olancha - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu Dag 10 Olancha - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu

Dag 10 Olancha - Mammoth Lakes

Door: Jos Hebels

Blijf op de hoogte en volg Jos

15 Juni 2016 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Van de hitte in Death Valley naar een ski-gebied in Mammoth Lakes waar nog op veel plekken daadwerkelijk sneeuw ligt. We vertrekken vroeg uit het toch wat vreemde motelletje in Olancha. 7:30 zitten we in de auto. We stoppen onderweg in Lone Pine voor een bagel en een koffie en rijden hier een off-road weggetje door de alabama hills en Turtle Creek (zie foto's). We gaan verder en na 2uur zien we de bergen van Mammoth Lakes. Wederom wordt er geadviseerd om de airco uit te zetten i.v.m. oververhitting. We gaan een behoorlijke berg op en de auto moet flink wat toeren maken. We temperaturen zakken ook meteen naar een graad of 20. We gaan langs de visitorcenter voor wat info. We weten te weinig van Mammoth Lakes en laten ons adviseren voor wat wandelingen. Vervolgens rijden we nog wat omhoog en zien de Twin Lakes (Mammoth Lakes bestaat zoals de naam doet vermoeden uit allemaal bergmeertjes). We zien ook op dezelfde hoogte als waar we stoppen sneeuw. Heel gek. Eerst de hitte in LV en Death Valley en nu sneeuw. We trekken warmere kleding aan en gaan lopen. We lopen door de sneeuw en zijn op onze hoede voor beren. Er wordt gewaarschuwd voor beren die op zoek zijn naar eten. We hebben er (helaas) geen een gezien. We checken in en gaan daarna nog naar een geiser waar nog vulkanische activiteiten zijn. Mooi om te zien. Tot slot eten nog wat en kijken naarde dag van morgen. We zijn behoorlijk moe en kijken er naar uit om gestrekt op ons bedje wat te relaxen. Morgen naar Ghosttown Bodie en via de Tioga Pass naar Yosemite NP waar we drie dagen verblijven.

• 15 Juni 2016 - 08:38

Saskia:

wederom een leuk verslag

• 15 Juni 2016 - 09:35

Pa Possel:

Prachtige foto's. Wat indrukken, van very hot naar lekker koud. Zo divers prachtig.