Dag 5 Bryce Canyon - Zion NP - Reisverslag uit Zions Park, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu Dag 5 Bryce Canyon - Zion NP - Reisverslag uit Zions Park, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu

Dag 5 Bryce Canyon - Zion NP

Door: Jos Hebels

Blijf op de hoogte en volg Jos

10 Juni 2016 | Verenigde Staten, Zions Park

We hebben voor de ochtend niets staan en zetten geen wekker. We worden vrij laat wakker, 8uur. Gezien voorgaande dagen kunnen we dit uitslapen noemen. We ontbijten wat en bekijken wat we gaan doen vandaag. We vertrekken rond 10:30 richting Zion NP en rond 12:30 komen we aan. We rijden het park binnen en rijden tussen prachtige bergen door. Flinke slingerwegen naar boven en weer naar beneden in een geweldige omgeving. Ik had thuis al gelezen dat net voor de tweede tunnel een leuke trail zou zijn. Het is er een van een gemiddeld niveau maar door de hitte (37 graden) toch behoorlijk pittig. We besluiten de trail toch te doen en eindigen met een prachtige view. Een uitzicht over canyon en zijn prachtige bergen. We zien hier ook de wegen welke we nog moeten afleggen. Een ongelofelijk mooie slingerweg naar beneden tussen de bergen door (zoals je deze alleen kent van de tour de france maar dan rode bergen en rode wegen en veel mooier). Na de trail gaan we naar ons hotel in Springdale (net buiten het park). We nemen een verfrissende duik in het zwembad en bekijken welke trail we eventueel vandaag en morgen nog willen doen. Rond een uur of 18:00uur (als het wat afgekoeld is, 34 graden) willen we de lower emerald pool trail doen. Deze eindigd bij een kleine waterval. Bij het einde besluiten we om de middle emerald trail ook maar te doen. Het einde is helaas afgesloten door smeltend sneeuw van de winter. Deze heeft alle paden vernield. We gaan dan maar door naar de upper emerald pool trial. Deze eindigd bij een meertje omringd door gigantische bergen. Als we weer beneden zijn is het bijna 20:30uur en we moeten nog wat eten. Ik bestel een lekker angus steak en Karin pasta (1 woord begreep ze niet zo goed maar ze neemt de gok). Dit blijkt verkeerd gegokt. Ze krijgt een pasta met een soort van mosselen. Niet te eten. Morgen zijn we ook nog in Zion NP en willen we vroeg starten met een trail tussen de bergen door (de riverside trail gevolgd door de narrows). Het is nog even afwachten of we deze kunnen doen i.v.m. de verwachte flinke waterstroming bij veranderende weersomstandiigheden. De kansen hiertoe zijn aannemelijk. We moeten namelijk grotendeels door het water en dit kan dan erg gevaarlijk zijn.

• 10 Juni 2016 - 10:51

Pa Possel:

Jullie slingeren wat rond en al trails wow.

• 10 Juni 2016 - 12:29

Marga:

Nou, ik heb even op de buienradar gekeken, vandaag blijft het droog maar morgen is er een neerslagkans van 35% dus goud uutkiekn!

Gelukkig beschikken jullie over een goede conditie want dat is wel nodig met de trails.
    Het levert hele mooie foto's op!