Postonja (Slovenië) - Plitvice meren (Kroatië) - Reisverslag uit Jezerce, Kroatië van Jos Hebels - WaarBenJij.nu Postonja (Slovenië) - Plitvice meren (Kroatië) - Reisverslag uit Jezerce, Kroatië van Jos Hebels - WaarBenJij.nu

Postonja (Slovenië) - Plitvice meren (Kroatië)

Door: Jos Hebels

Blijf op de hoogte en volg Jos

15 Juni 2017 | Kroatië, Jezerce

Dag 9 starten we met een prima ontbijtje. De kamer is slechts 40 euro en het ontbijt maar 5 euro. Als echte hollanders vinden we het hierdoor nog lekkerder. Om 11uur worden we verwacht bij de ingang van de Postonja caves. We krijgen een tour door de grot. We gaan eerst met een treintje 2 km diep de grot in en vervolgens een stukje lopen. In de grot is het aardig fris en af en toe valt er een ijskoude druppel op je hoofd. We zien heel veel stalagmieten en stalactieten en een soort gordijnen van rots. Deze onstaan alleemaal door waterdruppels. Mooi om te zien.

Zo rond 13uur vertrekken we richting Kroatië naar de Plitvice meren (3,5ur rijden) en om de vakantie vervolgens af te sluiten met een paar dagen aan de kust waarin we lekker helemaal niks gaan doen. De grens zijn we op zich zo over. We moeten tol betalen en we moeten er nog even aan wennen dat we geen euro's meer hebben maar kuna's. Eerst even ergens pinnen dus. Onderweg moeten we nog een aantal keren stoppen omdat Karin moet plassen. Ons kind drukt op de blaas. We komen rond 17:30 uur aan bij onze B&B. We worden zeer vriendelijk welkom geheten met koffie en thee. We krijgen ook meteen uitleg over de leukste routes door het nationale park en omdat onze magen ook beginnen te knorren geeft hij advies over een aantal restaurants in de buurt. We eten hier lekker en gaan op tijd ons bed in. We willen morgen op tijd het park in om zo de drukte voor te zijn.

Om 7uur gaat de wekker. Om iets voor 9uur zijn we in het park (Hadden wat opstartproblemen). We vallen van het ene wauw moment in het andere wauw moment. Prachtige watervallen en ongelooflijk heldere meren. Echt ontzettend mooi. Het doet allemaal beetje sprookjesachtig aan. Onwerkelijk mooi. Van 9uur tot een uur of 16uur zijn we aan het wandelen. In die tijd hebben we alles kunnen zien. Het is ook behoorlijk druk. Met name veel chinezen (die komen we net als in Amerika ontzettend veel tegen). Ook de poepchinees deed zijn naam weer eer aan. Al plassend in een urinoir vond een chinese man naast mij het nodig om een gigantische scheet te laten. Een bijzonder volkje is onze conclusie.

Morgen rijden we naar de kust. Heerlijk een paar dagen op de camping in een soort luxe stacaravan. Lekker nog even helemaal niks doen.

• 15 Juni 2017 - 21:06

Haha geweldig

• 15 Juni 2017 - 21:10

Rare jongens die Chinezen

• 15 Juni 2017 - 21:13

Dre:

Het is er wel mooi zeg, zag het filmpje van de watervallen, wow. Chillse nog even de laatste dagen en geniet!