Dag 13 Yosemite NP + Dag 14 YNP - San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu Dag 13 Yosemite NP + Dag 14 YNP - San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu

Dag 13 Yosemite NP + Dag 14 YNP - San Fransisco

Door: Jos Hebels

Blijf op de hoogte en volg Jos

19 Juni 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Gisteren opnieuw een break genomen voor wat betreft het schrijven van een reisverslag. Gisteren de laatste volle dag in Yosemite. Wat een prachtige natuur hier. We raken er niet over uit gepraat. We zijn nog wat moe van de flinke trail van gisteren en besluiten om die dag een korte trail te doen met daarop volgend Glacier point welke je moet hebben gezien volgens vrijwel iedereen. De trail heeft als naam Tuolomne Grove. Zo'n 4,5 km naar de Giant Sequoia's. Dit zijn gigantische bomen met een enorme omtrek. We beginnen de trail met een een flinke daling (om weer terug te komen moeten we dus bergop). Daar ziet Karin tijdens de daling al tegenop. We komen beneden en doen een loop langs de sequia's en gaan weer bergop. Dit valt ons beide erg zwaar (we voelen het in de kuiten) maar we redden het:). We rijden een stukje terug over de wawona road en slaan af richting Glacier Point. We klimmen behoorlijk (met de auto) en het wordt ook flink koeler. We leggen een ongelofelijke weg af met enorme afgronden, spectaculair. We komen aan en hebben uitzicht over een groot gedeelte van Yosemite. We zien Half Dome (halve koepel), 4 watervallen en zien Yosemite Village. Wat een hoogte! Prachtig! We gaan terug en hebben geen zin in avondeten (lunch was vullend genoeg). Nadat we ons opgefrist hebben gaan we nog even in de loungeruimte zitten en spelen Skipbo (erg leuk spelletje Saskia) onder het genot van een fles wijn en een live concertje van de man op z'n piano. De volgende dag vertrekken we richting San Fransisco (zo'n 4uur rijden). Al snel merken we dat het flink drukker wordt richting SF. In de stad is het helemaal chaos maar we vinden zonder problemen het hotel aan the 5th street. Prima kamer in een redelijke buurt. De man achter de balie waarschuwt ons wel dat we alles uit de auto moeten halen omdat de buurt naast de 5th street iets minder is. We worden geadviseerd om hier niet naar toe te gaan. We lopen naar Union Square en zien de bekende steile straten en de cable car's (soort trammetjes). We zoeken Stinking Rose omdat we gelezen en gehoord hebben dat je hier lekker kunt eten. Stinking, omdat ze alles bereiden met gigantisch veel knoflook. Na het eten gaan we terug met de cable car en duiken lekker op tijd ons bedje in. Morgen op tijd een city tour en s'avonds naar Alcatraz.

• 19 Juni 2016 - 10:17

Hennie Hebels:

Hoi wat een mooi reisverslag
    alcatras zal ook een belevenis zijn, groetjes van ons allemaal

• 19 Juni 2016 - 10:40

Marga:

Lekker gegeten in Stinking Rose? Vandaag dus de stad in, ze zullen daar ook wel koopzondag hebben

• 19 Juni 2016 - 10:41

Saskia:

Hi there,

Hahahaha SkipBo, is zeker tof!!! Leuk dat jullie dat hebben meegenomen!

Genietse maar weer en tot morgenochtend, althans ik hoop dat er dan weer een verslagje online staat! Altijd leuk wakker worden