Dag 9 Las Vegas - Death Valley - Olancha - Reisverslag uit Olancha, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu Dag 9 Las Vegas - Death Valley - Olancha - Reisverslag uit Olancha, Verenigde Staten van Jos Hebels - WaarBenJij.nu

Dag 9 Las Vegas - Death Valley - Olancha

Door: Jos Hebels

Blijf op de hoogte en volg Jos

14 Juni 2016 | Verenigde Staten, Olancha

We hebben gisteren nog even een hotel geboekt voor de dag van morgen. We willen i.v.m. de hitte niet overnachten in Death Valley dus we kiezen een zo goedkoop mogelijk motelletje net na Death Valley. Inmiddels weten we dat het echt in the middle of nowhere is. Een krakkemikkige motel aan een highway in een piepklein dorpje (dit heeft ook z'n charme). We zullen hier alleen slapen en morgen weer verder. Gisteren (dag 8) zijn we nog downtown Las Vegas geweest in Fremont Street. We zijn hier met de taxi heen gegaan zodat we beide een borrel konden doen. Fremont Street is echt geweldig. Een lange straat met casino's, restaurants en hotels. De straat heeft een soort gebogen tv scherm boven zich welke een lichtshow geeft 'the Fremont experience'. Wij vonden dit leuker dan de strip. Veel kleiner en gezelliger (meerdere live optredens). We hebben aardig wat gedronken en worden de volgende dag (vandaag) dan ook pas om 10:00 wakker. We moeten om 11:00 uitchecken dus dat wordt haasten. Daarnaast willen we nog naar The Venetian (hotel in LV gebaseerd op Venetie), the Hooverdam, Tanked van Discovery en we hebben een lange reis voor de boeg door NP Death Valley. Al snel komen we tot de conclusie dat we dit niet allemaal kunnen doen. We skippen de Hooverdam. We bezoeken the Venetian (prachtig gemaakt en je waant je echt in Venetie) en gaan naar Tanked. Toffe aquariums gezien en de auto van 'the General' gezien. We gaan verder naar Death Valley en Olancha. Ca. 6uur rijden in totaal. Death Valley is weer compleet anders dan de rest. Het is vooral erg warm (ca. 45 graden). We bezoeken de hotspots en gaan gauw weer verder. We stoppen bij Dante's view, Zabriski Point en Badwater (grote zoutvlakte 855 meter onder zeeniveau). Prachtige uitzichten allemaal. We rijden verder en er wordt aangegeven om de airco uit te zetten i.v.m. oververhitting van de auto. We komen aan om 20:00uur bij het motel.